احتمالا شما هم از آن قبیل از کسانی هستید که به نقره علاقه‌‌مندید و دوست دارید دستبند، انگشتر، گردنبند و یا گوشواره‌‌ای از جنس نقره داشته باشید و یا اینکه از آن قبیل افرادی باشید که انگشتر نقره‌‌‌‌ای را از کسی هدیه گرفته‌‌اید. شاید هم از کسانی هستید که از صندوقچه قدیمی مادربزرگتان انگشتر نقره‌‌ای پیدا کرده‌‌اید و حال می‌‌خواهید بدانید که اصل است یا خیر؟

 با چند روش ساده تا حدود زیادی می‌‌توانید از اصل بودن انگشتر نقره خود اطمینان حاصل کنید. ما در این مطلب قصد داریم شما را در شناخت نقره اصل یاری کنیم. پس اگر می‌‌خواهید نقره اصل را از بدل تشخیص دهید تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

از اولین نکاتی که باید به بررسی آن بپردازید جستجوی علائم و نشانه‌های جواهر می‌باشد. این نشانه های جزئیات محتوای جنس مورد نظر را نشان می دهند. و اگر نشانه های دیگری موجود باشد، آن ها مشخص کننده معدن، طراح یا سازنده جواهر می باشد.

این نشانه ها معمولا بر روی قلاب (گیره) گردنبند، داخل انگشتر، دستبند و گوشواره هک می شوند. مگر اینکه بیش از ۱۰۰ سال از هک شدن نشانه آن جواهر گذشته باشد.

علائم رایج تشخیص نقره، عدد ۹۲۵ و حرف S نشاندهنده Silver یا Sterling می باشد. حالا این عدد 925 چیست؟

نقره 925 یعنی چه؟

در ویدیو زیر در مورد نقره 925 و اینکه چگونه نقره اصل را تشخیص دهیم صحبت کرده ایم.

 

 

 

 

فلز نقره یک عنصر شیمیایی است که خاصیت انعطاف پذیری دارد. یعنی در  نقره استرلینگ تشکیل یافته از 92/5 درصد نقره خالص و 7/5 درصد فلزات دیگر که اغلب مس است، می‌‌باشد. نقره استرلینگ از نقره خالص سخت‌‌تر است. اکثر محصولاتی که در بازار به اسم نقره اصل خرید و فروش می‌‌شوند پوشش نقره دارند و اغلب با نقره اصل اشتباه گرفته می‌‌شوند. در واقع این نوع محصولات در اکثر مواقع تنها پوشیده شده از لایه بسیار نازکی از نقره هستند. 

استاندارد استرلینگ یا همان میزان ۹۲٫۵ در دنیای تجاری با عدد ۹۲۵ شناخته می‌شود. پس نقره ۹۲۵ همان نقره استرلینگ یا محصولی با ۹۲٫۵درصد میزان خلوص است.

گوشواره نقره آویز

گوشواره نقره آویز

توصیه می‌کنم جهت زیبا دیده شدن و بالا رفتن کارایی زیورآلات خود به مقالات زیر مراجعه نمایید.

انتخاب گردنبند مناسب با توجه به فرم صورت

چه بدلیجاتی با چه جنسی بخریم؟

چطور گوشواره مناسب با توجه به مدل مو انتخاب کنیم؟

چطور گردنبند مناسب با قدمان را انتخاب کنیم؟

از روی زیورآلات شخصیت طرف مقابلتان را بشناسید!

چرا باید از زیورآلات طلایی استفاده کنیم؟